Jumaat, 1 Januari 2010

[ 22 ] Dengan Nama Allah...."SIJIL AKUAN" Beli - Wakaf: Masjid Uthmani

Saya namakan "SIJIL AKUAN" untuk diberi kepada penderma untuk pembinaan Masjid Uthmani. Semalam siap dicetak oleh seorang sahabat 80 an yang punya syarikat percetakan, mencetaknya secara percuma. Katanya, "nak buat masjid sama".

Kepada sahabat saya itu, tiada perkataan yang terbaik untuk diucapkan selain dari apa yang di ajar oleh Rasulullah s.a.w. yang bermaksud, "Semuga Allah membalas dengan sebaik-baik pembalasan". Harapan, moga-moga usahanya diberkati Allah. Amin

Setelah siap, kebetulan ibunda dan ayahanda mertua dari KT datang bersama adik-adik untuk menziarahi keluarga saya di Kampung Kolam ini. Saya mengamanah dan mewakilkan kepadanya untuk ikhtiar mencari dana melalui pendekatan JUALAN LOT. Mereka nampaknya sepenuh hati gembira untuk bekerja. Syukur....

Juga malam tadi saya menyerahkan kepada seorang sahabat saya yang tinggal di Kok Lanas yang juga tinggal "sebukit" di Mekah [ 1996 - 2000 ] masa belajar dulu. Sebukit tu ialah di Bukit Ajyad, berhampiran Masjid Haram. Atas "asas kepercayaan" saya menyerahkan buku "SIJIL AKUAN" pembelian dan wakaf yang bernilai RM 50 dan RM 100.

Dengan cara ini, saya berikhtiar atas "asas kepercayaan". Sahabat-sahabat kepada sahabat saya di Kok Lanas itu tentu percayakannya dan diatas "asas kepercayaan" itu diharap Allah membukakan hati hambaNya. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan