Sabtu, 24 April 2010

Bersama Usahawan Berjaya


Pagi ini saya di Wakaf Che Yeh. Untuk makan pagi dan mencari tempat yang boleh buat kerja untuk masukkan perkembangan terkini dalam perjalanan ini khususnya untuk memasukkan berita tentang perkembangan MASJID UTHMANI. Kini, Masjid Uthmani memasuki pembinaan Fasa Ke 2. Saya cukup bersyukur dengan anugerah Allah ini.

Ditakhdirkan Allah saya bertemu dengan seorang usahawan "Industri Sarang Burung Walet Emas" yang berjaya iaitu Tuah Haji Abdul Aziz Bin Mohd Rejab. Beliau membuat usaha ini di Kelantan. Bersarapan pagi ditempat yang sama lalu bekenalan.

Katanya, beliau berkorban hampir 2 juta untuk memulakan industri ini. Suatu pelaburan yang besar. Kini nilai pelaburan di seluruh negara telah meningkat 15 juta. SubhanalLah.

Rasa bangga dengan kejayaannya, saya minta untuk bergambar dengannya. Anaknya Alim yang mengambil gambar. Anaknya memang Alim kerana kini telah berjaya dengan sijil seorang graduan UM.

Tahniah Tuan Haji Aziz !. Saya juga mahu berjaya dengan rancangan yang sedang saya usahakan sekarang iaitu untuk bina Masjid Uthmani. Saya telah beri kad pengenalan peribadi saya sebagai Pengerusi Masjid Uthmani kepada Tuan Haji Aziz.

Saya harap Tuan Haji Aziz akan dibuka hatinya oleh Allah untuk membina 'rumah Allah', memakmurkan bumi Allah ini bersama saya dalam apa jua yang patut untuk disembangkan. InsyaAllah.

Saya berazam untuk menghubungi Tuan Haji Aziz, mahu minta tolongnya, insyaAllah kerana saya tahu, tujuan Tuan Haji Abdul Aziz membina empayar perniagaannya adalah untuk memyempurnakan VISI ORANG BERIMAN...."Kebahagiaan Akhirat". InsyaAllah

Tambahan.... saya bercadang untuk bina sarang burung walet ditanah berhampiran Ladang Merdeka Kampung Kolam... Jika ada rezeki, "insyaAllah". Ladang Merdeka ialah tanah sawah yang diusahakan ole pihak KADA Negeri Kelantan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan