Isnin, 1 Februari 2010

[ 30 ] Tetamu Dari Hudaibiah

20 tahun di Hudaibiah sebagai imam di Masjid Hudaibiah, Saudi. Sesiapa yang pernah menziarahi Hudaibiah ketika berumrah atau haji mungkin bertemu dengannya. Beliau ialah Muhammad Abdul Salam Al-Hafiz Bangladeshi.

Pagi-pagi saya dikunjunginya. Beliau sudah tiga hari di Kelantan dibawah seliaan Ustaz Wan Hasan, Pengurus Syarikat Pelancungan YASKIN, Jalan Bayam yang selalu membawa hamba Allah ke Mekah.

Beliau mengenali saya semasa saya belajar di Mekah dulu. Alamat yang saya bagi beberapa tahun dulu disimpannya. Abang Haji Ali, kakitangan Yaskin yang membawanya ke Kampung Kolam.

Saya membawanya menziarahi tapak Masjid Uthmani. Masjid yang saya perkenalkan kepadanya nama tersebut supaya beliau mendoakan agar Allah memudahkan urusan saya membina masjid tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan