Ahad, 27 Disember 2009

[20] Masjid Taqwa - Jamuan Syukur

Selamat Datang YB.

Mengharapkan kehadiran YB. Cikgu Haji Abdul Aziz Kadir yang sebenarnya bukannya hendakkan harta emas perak 'pitih rohen' beliau, tapi 'hendakkan dirinya' hadhir kerana menjadi sifat orang bawah, hendakkan pemimpin bersama mereka dihari yang dikira besar dan penting bagi mereka.

Terima kasih kerana sudi hadhir bersama Kak Ani walaupun kami tahu YB sibuk.....

Yang Berhormat ADUN Jelawat Cikgu Haji Abdul Aziz bersama sebahagian ahli jamaah Masjid Taqwa.

Masjid Taqwa "sembelih lembu" Jamuan Syukur. Suatu usaha yang baik. Sepatutnya masjid-masjid di hidupkan dengan jamuan sebegini [ sembelih lembu, kerbau, kambing ]. Jamuan hari ini kerana bersyukur dapat menyiapkan menara.

Individu-individu yang berkemampuan patut mengimarahkan masjid dengan mengadakan jamuan sebegini. Tentukan sasaran dakwah, jemput mereka makan bersama lebih baik dari buat di rumah masing-masing.

Kalau buat di masjid orang yang terlibat mempunyai rasa hati 'berbangga buat di masjid' dan 'lembut hati' kunjung masjid walaupun dalam kebajikan yang lain masih lemah. Tahniah kepada semua pihak yang terlibat.

YB Cikgu Haji Aziz [ kiri ] bersama Haji Yaakub Abdul Rahman [ 'orang tua kanan Masjid Taqwa' - tengah ] dan Ustaz Haji Fikri [ kiri ]

Suatu kesinambungan.... YB. Cikgu Haji Abdul Aziz dan Wak Haji Kob...YB. yang 50 an dan Wak Haji Kob 70 an sempat bersama mewarnai kehidupan dalam satu matlamat perjuangan. Suatu anugerah !.... Ketika era pertembungan kemuncak dengan 'pemuda tahan lasak' 1969 YB. ketika itu berusia 17 tahun [ tingkatan 5 ] dan orang tua veteran ini ketika itu berumur 30 an.



Pak Cik Li ..... banyak peranannya sejak belum gali tapak lagi. Untuk apa bersungguh begitu sekali ? "Tak ada sebab lain, amba nak ko pahala saja"


Daging lembu...baru bubuh / gaul dengan 'awas'...Gulai kawah Mak Mayong !


Orang yang jadi 'tukang lihat', 'penonton' mungkin kata, "mudah saja ( jaaah )" buat kerja ni. Sebenarnya berada jadi 'jo dapur' yang tentunya bertemu dengan panas dan asap.... silap-silap hangit....punah ! Kena orang yang 'berjiwa tahan panas' walaupun dia panas.


No problem !!!...tempat-tempat begini kalau datang, "tengok saja dengan hati suka dan redha" pun boleh pahala dan merapatkan hubungan antara kita dari menentang dan mereka-reka cerita, tak suka dan mengadakan fitnah !. "Berlumba-lumbalah berbuat kebajikan..." Perlumbaan yang pertama bermula dalam hati weh, niat !


TERKINI dan TERAKHIR lapuran MASJID TAQWA


10 Muharram..."Kira selesai belaka, tak ada perkara berbangkit" Menara siap dibina. Keseluruhan kos pembinaan RM 28 ribu. Jamuan kesyukuran untuk meraikan pekerja-pekerja pembinaan, penderma yang menghulurkan wang untuk pembinaannya dan ahli jamaah Masjid Taqwa serta pimpinan tempatan dijemput untuk "makan gulai" lembu.



Pak Teh Haji Ya dengan "kakah dalam"nya..... hati, limpa, perut muda, ... sedap !
"Kakah dalam" dan daging sepaha di jual dengan harga, "timbul" RM 200 lebih ...


pakai t-shirt kuning 'bersih' ditempat sembelih lembu... penyembelihan tak bersih ke ?
itulah Pak Ngah Haji Kob ..... Katanya, baju kuning tu "budak bui"

"Pege kkuatlaa.... demo gat dok wat nyayo ko kawe...jange make gu weh"

Moga-moga Allah memberkati kita semua...insyaAllah. Nanti kita sembelih lagi, nak ajak belaka... ini salah satu aktiviti Masjid Uthmani Kampung Kolam akan datang.

Tolonglah keluarkan RM rm RM tak kira kecil ke besar kedalam akaun MASJID UTHMANI KAMPUNG KOLAM........ Kalau tengok blog ini [ http://www.masjiduthmani.blogspot.com/ ] dan niat untuk infak fi sabililLah. Amin.


No. akaun MASJID UTHMANI KAMPUNG KOLAM:

RHB: 2-53025-0000563-0

atau

CIMB: 0301-0004030-20-5

atau hubungi Pengerusi Pembinaan: Ustaz Haji Fikri Awang

h/p: 016- 986 4599

Saya bersama anak Ainul Fatihah Mujahidah [ 3 tahun ] berada di tapak asas Masjid Uthmani Kampung Kolam.........Kelihatan di belakang Darul Ulum Al-Muhammadiah Kolam (Sekolah Agama Bantuan Kerajaan / Yayasan Islam Kelantan)
Pengetua Darul Ulum Al-Muhammadiah: Ustaz Zahari Yaakub 019-9669231


tak salah kan ?...lapur tentang Masjid Taqwa, minta tolong untuk masjid yang tak siap lagi tu.

Masjid tu untuk budak-budak sekolah arab dan budak tahfiz solat....siap cepat, cepat buat solat dan program lain, ....insyaAllah


t e r i m a k a s i h



Tiada ulasan:

Catat Ulasan